sobota, 28 grudnia 2013

Szalony Klucznik- 2013r.

28 grudnia 1886r. – Amerykanka Josephine Cochrane otrzymała patent na pierwszą zmywarkę do naczyń.
Szaleniec wyrzuca klucz do pomieszczenia ze skarbem, wizjoner zamyka się od środka. W 2013- tym los rozdawał klucze, często nie pasujące do właściwych zamków. Co wcale nie oznacza że drzwi, które było można nimi otworzy były niewłaściwe. Wręcz przeciwni! Klucznik zamykał i wypuszczał, oddawał i zabierał.
Szczęśliwi ci, którzy zdobyli klucz do wszystkich drzwi. Niestety, dobry ślusarz zawsze był wrogiem klucznika.Zmarli w 2013. Niekiedy, ktoś zostawi drzwi bez zamka jak Sławomir Mrożek. Wystarczy tylko za klamkę pociągnąć? W 2013 znaleźli się i tacy jak Władimir Putin z mateczką Rosją, którzy najpierw tworzą zamek a dopiero później dorabiali odpowiedni klucz. Dlaczego mam wrażenie, że Szalony Klucznik ma jakieś powiązania z Białym Domem i przywódcami Kongresu USA? Dziwne, że to w USA najwięcej kluczy gubiono (mn. 18 lipca – amerykańskie miasto Detroit ogłosiło upadłość) a w Rosji z biegiem czasu więcej krat się otwiera? Ale nie ważne co jest, a to co będzie. Zastanawiające jest to co było, a było tak że wszyscy wiedzieli. Tylko reporterzy z magazynu Time nie wiedzieli. Zapewne zostali zakuci w kajdany i dyby, uwięzieni w najwyższych wieżach i najciemniejszych lochach. Ale to nic, wyjdą i krzykną Mhysa!!!


Oczywiście znajdą się i tacy, co się nie zgodzą. Chwała odważnym!!! Bo Szalony Klucznik jest naprawdę szalony. W jednej chwili potrafi odebrać, malutki kluczyk nadziei. Jak mi odebrał ją Justin Bieber. Ale magia świąt nie prysnęła, a i zwierzak przemówił. Na koniec pragnę dodać, iż są i takie zamki, do których nie wystarczy mieć klucz. Dlatego rzemieślnik Donatan nie spowoduje, że dzieci zamiast w Mitologię Parandowskiego będą wpatrywały się w posągi Peruna i Świętowita. Odchodzący rok pozostawia po sobie szereg mniej lub więcej ważnych rankingów. Ja wybrałem, a właściwie musiałem coś wybrać  i podobnie jak ten pies mam nadzieję, że dobrze trafiłem. Ale najbardziej wymyślny mechanizm nie pokona mych grudniowych przeżyć. Zapewne wspólnie z Ojcem Dyrektorem Tadeuszem Rydzykiem słuchaliśmy z zapartym tchem- Świadectwa Marcina Boczka, nawróconego artysty-rzeźbiarza w Radiu  Maryja. Oraz 5 grudnia 2013r. Dowiedziawszy się o śmierci Nelsona Mandeli, poczułem że muszę się o jego duszę pomodlić. W eterze wyłapałem RM 100.65, o dziwo jeszcze niezakłócone przez PDT i inne bestię... itd. Do dziś jestem w szoku!!! Pudełeczko zawiera 59 granulek dosercowych Miserikordyny- leku na skołatane serce ... Nie pomogło!!!
 Nie wiem, co jest kluczem do sukcesu, ale kluczem do klęski jest chcieć zadowolić wszystkich. 
Bill Cosby

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz